Sjekkliste kontorflytting
Å flytte en hel bedrift kan være en komplisert prosess med mange ting som skjer på en gang.
Med en slik sjekkliste kan man organisere hvem som skal ha ansvaret for pakking, rydding, vasking og når ting skal skje og i hvilken rekkefølge.
Sjekkliste kontorflytting
Når leiekontrakten er underskrevet
- Finn en flytteansvarlig
- Informer de ansatte om endelig beslutning
- Lag en tidsplan for flyttingen
- Bestill besiktigelse av den nye eiendommen for å kunne planlegge flyttingen
- Ved behov, kontakt interiørarkitekt, prosjektleder eller entreprenør
Kjøp kontormøbler i tide til
- Resepsjon, besøksrom/fellesareal, konferanserom, møterom, stillerom, arbeidsplasser, kjøkken, kaffemaskiner, utemøbler, kopirom
Forsikring og avtaler
- Se over alle gamle og tegn eventuelle nye avtaler
- Oppdater forsikringen
- Kontroller at forsikringen gjelder når du flytter
- Kontroller krav fra forsikringsselskap og myndigheter
IT, tele og data
- Reforhandle eller si opp avtalen
- Finn ut hvordan systemene skal fungere i virksomheten
- Kan systemet flyttes?
- Bestill telefonabonnement og linjer
- Skal du ha fast internettlinje eller trådløst nettverk
Flyttingen
- Lei et flyttebyrå
- Bestill demontering og montering av interiør som skal flyttes
- Bestill nye visittkort, brevpapir osv
- Bestill nye kontormaskiner ved behov
Sikkerhet
- Finn ut hva slags sikkerhet man skal ha i de nye lokalene og bestill alarm/ekstra lån etc
Adresser
- Endre adresse
- Informer leverandører og kunder om flyttingen
TOTALFLYTTING OSLO AS
Flyttebyrå Oslo
Telefon: 988 54 790
Adresse: Dælengengata 40D, 0567 Oslo
Epost: post@totalflytting.no