988 54 790
Dælenenggata 40D, 0567 Oslo

Pakkehjelp

Når hjemmet eller kontoret skal flyttes, kan det virke som et stort og uoversiktlig prosjekt. Totalflytting Oslo AS hjelper deg med ned- og utpakking av deler eller hele innboet.

Vi selger all nødvendig flyttemateriell, som flytteesker, bobleplast, silkepapir o.l.

 

Pakkehjelp før flytting

Nedpakking av alt løsøre, emballering av møbler og innbo er ofte det mest tidskrevende ved en flyttejobb. Det er derfor denne delen av flyttingen man kan spare mest tid på ved å bruke et profesjonelt flyttebyrå. Alle pakkemestere hos Totalflytting Oslo AS har gode rutiner og erfaring for en effektiv nedpakking. Ved å bruke riktige flytteesker kan vi også sørge for en raskere og mer sikker flytteprosess.

Vennligst opplys om det er eiendeler som krever spesiell beskyttelse og nedpakking, som f.eks lysekroner, bilder og malerier, andre verdifulle ting man er redd for osv. Vi sørger for rask og trygg nedpakking med fokus på sikkerhet og du trenger ikke å bekymre deg for at noe går i stykker. Totalflytting Oslo AS transporterer ikke farlige stoffer, våpen eller brannfarlige eksplosiver.

Flyttetips når du skal pakke ned

  • Bruk riktig emballasje – Esker gjør flyttingen mye enklere, og tar bedre vare på det du pakker
  • Sjekk at bunnen på eskene er riktig brettet, evt. godt tapet
  • Fyll eskene godt – det gir mindre bevegelser i det du pakker, og esken holder formen. Evt fyll etter og mellom med pakkepapir
  • Ikke benytt for store esker på tyngre ting, som bøker. Husk esken skal bæres!! Ta gjerne kontrolløft underveis
  • Merk eskene tydelig på utsiden, gjerne på toppen og en kortside
  • Bruk godt med papir. Benytter du pakkepapir, slipper du å vaske trykksverte av ting etterpå
  • Legg klær lagvis i esken, så krøller det ikke så lett
  • Tøy på kleshenger – trekk en svartsekk ned over kleshengeren, ta hull i bunnen av posen og trekk hanken/kroken på kleshengeren ut. Evt. benytt pappgarderober til det mest sårbare tøyet.
  • Stentøy og glass krever ekstra varsomhet. Begynn gjerne med ett håndkle/sengetøy eller pledd i bunnen av esken. Ha alltid ha det tyngste nederst. Benytt godt med pakkepapir i mellom, for å unngå gnissing og slag mellom gjenstandene.
  • Servise pakkes med papir i mellom, og settes på høykant i esken. Tallerkener har lettere for å ødelegges når de stables i høyden.
  • Stetteglass kan med fordel settes med stetten opp i esken

Har du husket adresseendring hos Posten og flyttemelding?

Spørsmål og svar flyttebyrå

Å estimere tid på en flytting er veldig vanskelig da ingen flytting er lik en annen. Kundene gjør også et ulikt forarbeid når det gjelder demontering, pakking og organisering. Faktorene som f.eks volum, trappenivå, parkeringsmuligheter m.m. er avgjørende for tidsbruken.

Load More

Våre flyttetjenester utføres med timesatser avhengig av hvilken hjelp du trenger. Timepriser:

2 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1300,-
3 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1600,-

Merk at våre tjenester har en minstesats på 3 timer.

Tiden på et oppdrag regnes fra flyttebilen reiser ut og til den er tilbake med mindre annet er avtalt. Dette gjelder for kunder i Oslo og Asker/Bærum/Skedsmo. For andre steder gjelder egne priser.

Load More

Tiden på et oppdrag regnes fra flyttebilen reiser ut og til den er tilbake med mindre annet er avtalt. Dette gjelder for kunder i Oslo og Asker/Bærum/Skedsmo. For andre steder gjelder egne priser.

Load More

Vi har mest pågang siste uken i måneden og under sommer og juletider. Da er det ønskelig med bestilling 3-4 uker før ønsket flyttedato. Ellers har vi ca. 14 dagers bookingfrist men strekker oss alltid langt for å kunne imøtekomme deres ønsker.

Load More

Vi påtar oss flyttejobber hele døgnet, ukedager og vi flytter også kveldstid og i helger. Har du en flyttejobb som haster kan du forsøke å ringe oss, har vi ledig kapasitet hjelper vi deg gjerne.

Load More

Nei, du trenger ikke å være til stede når vi flytter. Da må vi ha en skisse over hva dere ønsker å få flyttet og hvordan dere ønsker at vi plasserer dette på ny adresse. Det er likevel en fordel om kunden er til stede når flyttebilen ankommer slik at man sammen kan gå gjennom flyttegods og instrukser for flyttingen.

Load More

Ja, vi kan også hjelpe til med nedpakking. Om ønskelig kan man også kjøpe flyttemateriell fra oss, uavhengig av om du vil gjøre pakkingen selv eller sette bort dette til oss. Hos oss kan du kjøpe flytte esker, pakkepapir, bobleplast, garderobe esker, avfallssekker og møbelbeskyttere (madrass- og sofatrekk).

Load More

Du må ikke demontere møbler men da må du gi beskjed om at du ønsker hjelp til demontering og eventuelt remontering slik at vi har med nødvendig utstyr i flyttebilen. Av praktiske årsaker er det lurt å demontere de møbler man kan for å utnytte plassen i flyttebilen og at møbler ikke skal skades under transport. Dette forenkler også jobben med å bære og flytte de gjennom trange dører, trapper o.l.

Load More

For kunder flest forstår vi at det kan være vanskelig å estimere eksakt volum og størrelse på eget flyttegods. I de tilfeller der det ikke er plass i flyttebilen på en tur kan vi kjøre flere turer eller om mulig kapasitet hente inn en ekstra bil.

Load More

Ja, en flytteforsikring er lurt. Våre flyttebiler har gods- og ansvarsforsikring. Grunnet lovverket rundt flyttetjenester kan ikke vi som flyttebyrå tegne forsikring for kundens innbo. Vi anbefaler derfor å tegne en flytteforsikring eller undersøke med innboforsikringen hva denne dekker under flytting.

Enkeltgjenstander som er med på flyttelasset og har en verdi over kr. 20.000,- må spesifiseres.

Kunden har et særskilt ansvar å tegne eget flyttegods.

Load More

Ved privatflytting skal alle oppdrag gjøres opp etter at jobben er ferdig. Du kan betale med bankoverføring og Vipps.

Ved bedriftflytting eller der arbeidsgiver dekker flyttekostnader sender vi faktura med 14 dagers betalingsfrist eller etter avtale.

Ved NAV-garanti må garantien fra din saksbehandler foreligge hos oss før oppdraget kan starte. Alle offentlige institusjoner har 30 dagers betalingsfrist.

Load More

Vi har mange flyttinger på vegne av NAV og hjelper deg gjerne med dette. Her er det viktig at vi får tilsendt garanti fra saksbehandler før vi kan gjør en bestilling.

Load More