988 54 790
Dælenenggata 40D, 0567 Oslo

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål om flytting og våre tjenester.

 

Vi har normalt 10 til 14 dager booking men prøver å hjelpe alle våre kunder så langt det lar seg gjøre. Siste uken i hver måned og under høysesong kan det være større pågang og lenger ventetid.

Load More

Våre flyttetjenester utføres med timesatser avhengig av hvilken hjelp du trenger. Timepriser:

2 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1300,-
3 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1600,-

Merk at våre tjenester har en minstesats på 3 timer.

Tiden på et oppdrag regnes fra flyttebilen reiser ut og til den er tilbake med mindre annet er avtalt. Dette gjelder for kunder i Oslo og Asker/Bærum/Skedsmo. For andre steder gjelder egne priser.

Load More

Ja, vi kan også hjelpe til med nedpakking. Om ønskelig kan man også kjøpe flyttemateriell fra oss, uavhengig av om du vil gjøre pakkingen selv eller sette bort dette til oss. Hos oss kan du kjøpe flytte esker, pakkepapir, bobleplast, garderobe esker, avfallssekker og møbelbeskyttere (madrass- og sofatrekk).

Load More

Ja, i mange tilfeller kan vi tilby både nedpakking og flytting i løpet av en dag. Dog er dette avhengig av størrelse på flyttegods. Ønsker du at pakking og flytting skjer over en arbeidsdag kan vi komme på en befaring i forkant.

Load More

Start i god tid! Uansett hvor ryddig og strukturert du er viser det seg at pakkejobben ofte tar lenger tid enn man hadde sett for seg.

Bruk flytteesker av samme størrelse så langt det er mulig. Det vil gjøre logistikk og stabling i bil eller lager enklere.
Bruk pakkepapir (silkepapir) på skjøre og lett knuselige gjenstander, som for eksempel kjøkkenting. Merk flytteeskene med “Forsiktig eller Fragile” slik at flyttemannskapet behandler dette ekstra forsiktig.

Pakk ikke for tungt! Husk at de også skal bæres og det er ingenting så kjedelig som når esken går i stykker fordi den var pakket for tungt.

Spør oss gjerne om flere pakketips.

Load More

Ja, vi anbefaler deg å tegne en flytteforsikring. Det enkleste er å snakke med forsikringsselskapet der man i dag har innboforsikringen og om den også er gjeldende under flytting. Flyttebyrået har gods- og ansvarsforsikring som er begrenset og dekker ikke kundens flyttegods fullt ut. Grunnet lovverket rundt flyttetjenester kan ikke vi som flyttebyrå tegne forsikring for kundens innbo.

Enkeltgjenstander som er med på flyttelasset og har en verdi over kr. 20.000,- må spesifiseres.

Load More

Ved privatflytting skal alle oppdrag gjøres opp etter at jobben er ferdig. Du kan betale med bankoverføring og Vipps.

Ved bedriftflytting eller der arbeidsgiver dekker flyttekostnader sender vi faktura med 14 dagers betalingsfrist eller etter avtale.

Ved NAV-garanti må garantien fra din saksbehandler foreligge hos oss før oppdraget kan starte. Alle offentlige institusjoner har 30 dagers betalingsfrist.

Load More