Hvorfor planlegging er viktig når du flytter
Planlegging når du flytter | Når du flytter er det mange ting som skal på plass for at alt skal være klart til riktig tidspunkt. Mange bruker flere måneder fra man bestemmer seg for å flytte til selve flytteprosessen er gjennomført, og på veien må man gjennom mye avgjørelser og ting som skal ordnes.
Nedpakking
Vi pakker ned flyttegods på adressen du flytter fra.
Privatflytting
Privatflytting, bæring og transport fra leilighet, bolig og villaer.
Rydding av dødsbo
Vi rydder, tømmer og vasker ned dødsbo som skal avvikles eller selges.
Bortkjøring av søppel
Har du avfall, skrot og byggmateriale er vi behjelpelig med bortkjøring til miljøstasjon.
Mellomlagring
Gjennom vår samarbeidspartner kan du leie minilager eller lagercontainer.
Flyttevask
Etter flytting kan vi rengjøre, vaske og klaregjøre boligen du fraflytter.
Hvorfor planlegging er viktig når du flytter
Når du flytter er det mange ting som skal på plass for at alt skal være klart til riktig tidspunkt. Mange bruker flere måneder fra man bestemmer seg for å flytte til selve flytteprosessen er gjennomført, og på veien må man gjennom mye avgjørelser og ting som skal ordnes. Man kan gå gjennom alt fra kjøp og salg av leilighet, eller letingen etter ny leieleilighet, i tillegg til at man i noen tilfeller ordner seg ny jobb eller søker seg inn på skole. Mye skal ordnes. Uten en god plan, kan det bli mye stressende situasjoner og uløste utfordringer.
Uten planlegging blir flyttingen mindre effektiv
Når man skal gjennomføre selve flyttingen, så må også denne være godt planlagt. Hvis man har bestilt flyttehjelp Oslo, så må man ha alt pakket og klart slik at de kan sette i gang med en gang de ankommer og få alt flyttet til ny bolig så raskt som mulig. Man betaler dem per time, og de har planlagt flyttingen i forhold til at alt er klart når de kommer. Det kan raskt bli en del dyrere enn planlagt hvis man ikke er klar når de ankommer.
Flytting kan bli vesentlig dyrere uten planlegging
Pris i forbindelse med flytting bestemmes i de aller fleste tilfeller av tiden som brukes i forhold til flyttejobben. Hvis man må bruke mer tid enn planlagt på jobben, så betyr det også at prisen blir høyere. Det er dermed ikke spesielt økonomisk å ikke planlegge flyttingen slik at man er klar når flyttefirmaet dukker opp. Man trenger også å ha planlagt tiden slik at man får den tiden man trenger for å gjennomføre flyttevasken. Enten det eller så overlater man flyttevasken til flyttebyrået slik at man slipper å bekymre seg for den delen av jobben.
Husk at når du flytter skal du melde flytting til Folkeregisteret. Dette kan gjøres på nett via Skatteetaten sine nettsider.
En flytteprosess innebærer mange oppgaver som pakking, flytting, montering, flyttevask og i blant har man også behov for mellomlagring. Totalflytting Oslo AS samarbeider med flere solide partnere, andre flyttebyrå Oslo, minilager utleiere og håndverkere til oppussing ved boligsalg.
Totalflytting Oslo AS er et lokalt flyttebyrå med hovedkontor i Oslo Kommune.
Hva koster det å flytte med Totalflytting
Våre flyttetjenester utføres med timesatser avhengig av hvilken hjelp du trenger. Timepriser:
2 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1300,-
3 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1600,-
Merk at våre tjenester har en minstesats på 3 timer.
Tiden på et oppdrag regnes fra flyttebilen reiser ut og til den er tilbake med mindre annet er avtalt. Dette gjelder for kunder i Oslo og Asker/Bærum/Skedsmo. For andre steder gjelder egne priser.
Hva kan jeg forberede på forhånd
Har du bestilt kun flytting og transport må alt av innbo og løsøre være demontert (der det er nødvendig), pakket ned og emballert forsvarlig. Ønsker du at vi skal pakke ned, hjelpe deg med demontering og evt. montering o.l. må du opplyse om dette i din bestilling.
Hvor kan jeg kjøpe flytteesker
Ønsker dere hjelp til å pakke ned hele eller deler av innboet kan vi tilby dere dette. Vi vil da også ta med nødvendig flyttemateriell etter deres behov. Priser for flyttemateriell:
Flytteesker kr. 35,-
Pakkepapir kr. 210,-
Vi selger også møbelbeskyttere (sofa- og madrasstrekk), tallerkeninndeler og garderobe esker.