988 54 790
Dælenenggata 40D, 0567 Oslo

Hvorfor planlegging er viktig når du flytter

Planlegging når du flytter | Når du flytter er det mange ting som skal på plass for at alt skal være klart til riktig tidspunkt. Mange bruker flere måneder fra man bestemmer seg for å flytte til selve flytteprosessen er gjennomført, og på veien må man gjennom mye avgjørelser og ting som skal ordnes.

Nedpakking

Vi pakker ned flyttegods på adressen du flytter fra.

Privatflytting

Privatflytting, bæring og transport fra leilighet, bolig og villaer.

Rydding av dødsbo

Vi rydder, tømmer og vasker ned dødsbo som skal avvikles eller selges.

Bortkjøring av søppel

Har du avfall, skrot og byggmateriale er vi behjelpelig med bortkjøring til miljøstasjon.

Mellomlagring

Gjennom vår samarbeidspartner kan du leie minilager eller lagercontainer.

Flyttevask

Etter flytting kan vi rengjøre, vaske og klaregjøre boligen du fraflytter.

Hvorfor planlegging er viktig når du flytter

Når du flytter er det mange ting som skal på plass for at alt skal være klart til riktig tidspunkt. Mange bruker flere måneder fra man bestemmer seg for å flytte til selve flytteprosessen er gjennomført, og på veien må man gjennom mye avgjørelser og ting som skal ordnes. Man kan gå gjennom alt fra kjøp og salg av leilighet, eller letingen etter ny leieleilighet, i tillegg til at man i noen tilfeller ordner seg ny jobb eller søker seg inn på skole. Mye skal ordnes. Uten en god plan, kan det bli mye stressende situasjoner og uløste utfordringer.

Uten planlegging blir flyttingen mindre effektiv

Når man skal gjennomføre selve flyttingen, så må også denne være godt planlagt. Hvis man har bestilt et flyttebyrå i Oslo, så må man ha alt pakket og klart slik at de kan sette i gang med en gang de ankommer og få alt flyttet til ny bolig så raskt som mulig. Man betaler dem per time, og de har planlagt flyttingen i forhold til at alt er klart når de kommer. Det kan raskt bli en del dyrere enn planlagt hvis man ikke er klar når de ankommer.

Flytting kan bli vesentlig dyrere uten planlegging

Pris i forbindelse med flytting bestemmes i de aller fleste tilfeller av tiden som brukes i forhold til flyttejobben. Hvis man må bruke mer tid enn planlagt på jobben, så betyr det også at prisen blir høyere. Det er dermed ikke spesielt økonomisk å ikke planlegge flyttingen slik at man er klar når flyttefirmaet dukker opp. Man trenger også å ha planlagt tiden slik at man får den tiden man trenger for å gjennomføre flyttevasken. Enten det eller så overlater man flyttevasken til flyttebyrået slik at man slipper å bekymre seg for den delen av jobben.

Totalflytting Oslo AS er et lokalt flyttebyrå med hovedkontor i Lørenskog Kommune.

 

Tilbud flytting

Fyll ut skjema for et helt uforpliktende tilbud på flyttetjenester. I Oslo og Akershus utfører vi flyttehjelp til timepris. Befaring utføres hovedsakelig for bedrifter eller til privatkunder der det er en større jobb som inkluderer nedpakking og flytting.

Hva koster det å flytte med Totalflytting
Våre flyttetjenester utføres med timesatser avhengig av hvilken hjelp du trenger. Timepriser:

2 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1300,-
3 flyttekarer og flyttebil på 20m3 fra kr. 1600,-

Merk at våre tjenester har en minstesats på 3 timer.

Tiden på et oppdrag regnes fra flyttebilen reiser ut og til den er tilbake med mindre annet er avtalt. Dette gjelder for kunder i Oslo og Asker/Bærum/Skedsmo. For andre steder gjelder egne priser.

Hva kan jeg forberede på forhånd

Har du bestilt kun flytting og transport må alt av innbo og løsøre være demontert (der det er nødvendig), pakket ned og emballert forsvarlig. Ønsker du at vi skal pakke ned, hjelpe deg med demontering og evt. montering o.l. må du opplyse om dette i din bestilling.

Hvor kan jeg kjøpe flytteesker

Ønsker dere hjelp til å pakke ned hele eller deler av innboet kan vi tilby dere dette. Vi vil da også ta med nødvendig flyttemateriell etter deres behov. Priser for flyttemateriell:

Flytteesker kr. 35,-
Pakkepapir kr. 210,-

Vi selger også møbelbeskyttere (sofa- og madrasstrekk), tallerkeninndeler og garderobe esker.